Beoogd Manager Financiën

Wij zoeken een ervaren manager Financiën. De te vormen afdeling omvat circa 80 formatieplaatsen en zal bestaan uit drie of vier teams, ieder onder aansturing van een teammanager. De afdeling Financiën heeft de regie op de gemeentelijke P&C-cyclus en is verantwoordelijk voor het verwerken en (digitaal) vastleggen van financiële informatie in het financieel systeem. Daarnaast adviseren de medewerkers het college, directie en management over financieel technische aangelegenheden. ‘In control’ en ‘grip op financiën’ zijn speerpunten in de gemeentelijke organisatie.  Als manager Financiën ben je daarom één van de primaire adviseurs en sparringspartners van het directieteam

Dit ga je doen

Je gaat bouwen én beheren en balans houden tussen basis op orde én innovatie.  Het uitvoeringsplan, dat op dit moment wordt opgesteld door de kwartiermaker Financiën, geeft daarbij de koers voor de komende jaren.
Deze koers kent een aantal doelen: 

  • Vereenvoudiging in de huidige werkwijzen, systemen, methoden en technieken. Maar ook in de huidige financiële rollen en functies.
  • Helderheid in taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden
  • Uniformering en standaardisering van dienstverlening.
  • Koersvastheid in het gebruik van ondersteunende informatiesystemen ten behoeve van begroting, realisatie en verplichtingen.
  • Een andere balans in sturen en verantwoorden.
  • Medewerkers in hun kracht zetten en meenemen in de verdere doorontwikkeling.
Hiervoor vervul je de volgende rollen:
  • Je geeft leiding aan de (verdere) professionalisering van je afdeling. Je bent een actieve verbinder binnen de organisatie.
  • Je adviseert de directeur Bedrijfsvoering over de noodzakelijke besluiten en acties op het gebied van financiën op strategisch en tactisch niveau.
  • Je bent op bestuurlijk niveau gesprekspartner voor het college. Dit vraagt om politieke sensitiviteit en geeft een extra dimensie aan de functie.
  • Door jouw open en transparante houding zorg je voor een prettige onderlinge sfeer binnen de afdeling en stimuleer je een goede connectie en heldere communicatie met de rest van de organisatie.
Dit breng jij mee
  • Je beschikt over een afgeronde universitaire opleiding op financieel of bedrijfseconomisch gebied.
  • Je hebt ruime ervaring als leidinggevende in complexe organisaties.
  • Je weet goed je weg te vinden in een politiek bestuurlijke omgeving.
  • Je hebt ervaring met organisatieverandering.
  • Je beschikt over strategisch inzicht en hebt het vermogen om te schakelen tussen strategie en uitvoering.
Dit ben jij
  • Omgevings- en organisatiesensitief
  • Een verbinder is die proactief samenwerkt
  • Je beschikt over een flexibele leiderschapsstijl
  • Daadkrachtig en besluitvaardig
  • Je inspireert en brengt enthousiasme over
  • Je hebt een hands on mentaliteit
Dit bieden wij jou!

Bij de gemeente Maastricht vind je een werkomgeving die jou stimuleert om het maximale uit jezelf te halen. Het betreft een nieuwe functie die nog beschreven en gewaardeerd moet worden. Inschaling en beloning vindt daarom plaats afhankelijk van opleiding en ervaring van de kandidaat.  
Onze arbeidsvoorwaarden zijn geregeld volgens de CAO gemeenten.

Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.

Medewerkers van de gemeenten Maastricht, Heerlen, Sittard-Geleen en Provincie Limburg gelden als interne kandidaten.

 

Ben je enthousiast?

Eerst meer weten? Neem dan contact op met Ellen Dielissen
Directeur Bedrijfsvoering
Telefoon: 06-15309389