Trainee functie consulenten sociaal domein (6 fte)

Werken voor Maastricht
In Maastricht werken 1700 collega’s, 125.000 inwoners, externe partners, het college en de raad voor een prachtige stad en de regio. Samen tillen we bijzondere projecten van de grond.

Kleine en grote bedrijven vinden hun ideale plek in de stad. Een stad van ‘leven en laten leven’, maar ook van zorgen voor elkaar. Een stad met allure die groot genoeg is voor interessante opgaven en klein genoeg om elkaar te kennen.

De gemeente Maastricht streeft ernaar een opgavegerichte en resultaatgerichte organisatie te zijn, die flexibel inspeelt op kansen en ontwikkelingen in onze omgeving. We stimuleren en bieden ruimte voor creativiteit en initiatief en helpen elkaar autonomer te werken. De gemeente Maastricht heeft aandacht voor haar medewerkers en voor hun persoonlijke en professionele behoeften, wensen en drijfveren, ongeacht de levensfase. Een organisatie die een gezond, veilig en aantrekkelijk werkklimaat biedt voor iedereen.

 

Sociale Zaken Maastricht-Heuvelland

Een dienstverlening die in samenhang, nabij en op maat is en waarbij (de situatie van) de burger centraal staat. We zijn samen op weg om daar werkelijkheid van te maken. Onze droom vraagt om een andere manier van werken, denken en doen. Om een andere benadering van de burger en een andere vorm van samenwerken. Zowel binnen Sociale Zaken Maastricht Heuvelland (SZMH) als met onze netwerkpartners.

Een organisatie waar mensen met veel passie en enthousiasme werken. In een open omgeving waar zij het beste uit zichzelf halen, initiatief tonen en elkaar actief opzoeken om, samen met de burger, te werken aan creatieve oplossingen voor zijn hulpvraag.

Werken vanuit het perspectief van de burger vraagt onder andere lef, innovatie, eigenaarschap en creativiteit. We zien deze eigenschappen dan ook graag terug bij de medewerkers van SZMH. We streven ernaar medewerkers binnen onze organisatie ruimte te bieden om verder door te ontwikkelen, om zo in te kunnen spelen op de continue veranderingen in onze (werk)omgeving.

 

De gemeente Maastricht zoekt jouw talent! We zijn op zoek naar starters die ons team komen versterken; junior consulenten participatie en junior consulenten jeugd.

Wat biedt de gemeente Maastricht

  • Wij bieden een interessante dynamische fulltime functie;
  • Het eerste jaar een maandsalaris van € 2.581 bruto per maand op basis van een 36 urige werkweek, salarisschaal 8 conform CAO Gemeenten;    Bij goed en volledig functioneren is er vanaf het tweede jaar snelle doorgroei mogelijk.
  • Daarnaast ontvang je 17,05% van je salaris in de vorm van een individueel keuzebudget (IKB), waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten, zoals verlof, bedrijfsfitness, aanschaf fiets, fiscale uitruil woon-werkverkeer. In dit bedrag is het vakantiegeld en een eindejaarsuitkering maand opgenomen.;
  • Verder heb je de mogelijkheid tot opbouw van ADV-uren waardoor je i.p.v. 5 weken verlof op jaarbasis ongeveer 10 weken verlof op jaarbasis hebt;
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van 2 jaar met daarna zicht op onbepaalde tijd;
  • Het interne opleidingsprogramma wordt 100% betaald;
  • Een eigen opleidingscoach met vooral training on the job gedurende het eerste jaar;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder een ruime verlofregeling;
  • Budget voor opleidingen, trainingen die bijdragen aan jouw ontwikkeling;
  • In korte tijd veel relevante werkervaring opdoen waardoor je wordt klaargestoomd als consulent sociaal domein Participatie of Jeugd.
  • Startdatum 12 september 2022

Doel van de functie

Participatie

Het is de uitdaging de zelfredzaamheid van onze inwoners te vergroten met als doel participatie weer mogelijk te maken. We begeleiden burgers naar werk/dagbesteding of hulpverlening en maken hierbij gebruik van een multidisciplinaire aanpak waarbij met diverse organisaties wordt samengewerkt. De focus van je bestand ligt op activering en/of bestaanszekerheid. Uiteindelijk ga je een zelfstandig een klantenbestand ondersteunen.

Jeugd

Onderzoeken of ondersteuning nodig is bij inwoners in verband met opgroei- en/of opvoedingsproblemen of problemen van inwoners (niet de jeugdige zelf), die het onbedreigd opgroeien van jeugdige belemmeren. Daarnaast ondersteunen en adviseren van de jeugdige en/of opvoerder(s) in het traject naar (intensievere) vorm van behandeling of begeleiding.

Dit breng je mee:

  • Je bent starter op de arbeidsmarkt;
  • Je beschikt over een afgeronde hbo-opleiding waarbij de voorkeur uit gaat naar Social Work of Pedagogiek;
  • Je hebt een integrale en oplossingsgerichte klantbenadering;
  • Je gaat werken in de dynamiek van de wettelijke kaders en (lokale) regelgeving en de financiële kaders aan je opdracht, waarbij de (hulpvraag van de) burger centraal staat en uitgangspunt is bij de aanpak;
  • Je bent proactief en gaat outreachend te werk, Je past de volgende methodiek toe: diagnose/ doel bepaling/ facilitering en monitoring;
  • Je bent stimulerend, prikkelend, ondersteunend i.c.m. controlerend en handhavend;
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden die situationeel handelen mogelijk maken;
  • Je beschikt over beïnvloedings-  en overtuigingskracht/ samenwerking en ondernemingszin;
  • Je hebt inlevingsvermogen;
  • Je hebt een dienstverlenende instelling i.p.v. een hulpverlenende instelling;

Ben je enthousiast?
Reageer dan z.s.m., ofwel uiterlijk vóór 1 augustus 2022 en stuur je motivatiebrief en cv naar vacaturebox.p&o [at] maastricht.nl  

Eerst meer weten? Neem dan contact met Mirjam Jansen, adviseur P&O 043-3504619.